Wij waarderen jouw mening!

Jouw ervaring is voor ons van onschatbare waarde en helpt ons de zorg voortdurend te verbeteren. Daarom vragen we regelmatig om feedback via verschillende kanalen, zoals de Jeugdthermometer, CareRate en ZorgkaartNederland. Klik op de link, deel jouw ervaring en help ons te blijven verbeteren! Daarmee help je niet alleen ons, maar ook andere kinderen en hun ouders en/of verzorgers.

 

Laat het ons weten

Bij DeKinderkliniek doen we er alles aan iedereen zo goed mogelijk te helpen. Toch kan het gebeuren dat je ergens niet tevreden over bent. Laat het ons dan vooral weten, samen kijken we graag naar een oplossing. Je kunt je ervaring bespreken met de medewerker of afdeling waar je niet tevreden over bent. Kom je er samen niet uit? Dan kun je een klacht indienen via het klachtenformulier op onze website, mailen naar klachtenfunctionaris@dekinderkliniek.nl of op werkdagen tussen 9.00 tot 16:00 uur bellen met de klachtenfunctionaris via 036 76 300 30.

Wat gebeurt er met je klacht?
    1. De klachtenfunctionaris gaat met je klacht aan de slag en bemiddelt tussen jou en de betrokken medewerker en/of afdeling. Je krijgt informatie en advies om samen tot een oplossing te komen.
    2. Kom je er samen met ons niet uit? Dan kun je een schriftelijke klacht indienen bij de onafhankelijke commissie van het Flevoziekenhuis. Deze commissie bestaat uit een onafhankelijk voorzitter, medewerkers van buiten DeKinderkliniek en eventueel deskundigen die niet aan DeKinderkliniek verbonden zijn. De commissie onderzoekt de klacht, spreekt met alle betrokkenen en legt een advies voor aan de Raad van Bestuur van DeKinderkliniek. Jij krijgt daarna schriftelijk het besluit van de Raad van Bestuur. De klachtenonderzoekscommissie neemt alleen schriftelijke klachten in behandeling. Zorg dat je brief ondertekend is en duidelijk beschrijft wat er is gebeurd.
      Stuur je brief per post naar: Klachtenonderzoekscommissie Flevoziekenhuis, Postbus 3005, 1300 EG, Almere.
    3. Ben je niet tevreden met het besluit van de Raad van bestuur? De ambtelijk secretaris van de Klachtenonderzoekscommissie kan je adviseren over de landelijke Geschillencommissie Ziekenhuizen. Voor het melden van een klacht bij de Geschillencommissie betaal je klachtengeld. De uitspraak van de Geschillencommissie is bindend, hierna staat de weg naar de civiele rechter niet meer open. De klacht wordt met een uitspraak van de Geschillencommissie Ziekenhuizen dus definitief afgesloten. Meer informatie over de werkwijze lees je op de website van de Geschillencommissie Ziekenhuizen
Verzoek tot schadevergoeding

Bij medische onderzoeken of behandelingen kunnen altijd complicaties optreden, ook als er geen fout is gemaakt. Denk je dat er bij jouw verzorging of behandeling in DeKinderkliniek een verwijtbare fout is gemaakt waardoor je schade hebt geleden? Dan kun je DeKinderkliniek aansprakelijk stellen.

Voordat je dit doet adviseren wij om jouw medische gegevens op te vragen via 036 76 300 30, afspraak@dekinderkliniek.nl of download ze via MijnKinderkliniek. Daarna kun je juridisch advies vragen, bijvoorbeeld bij je rechtsbijstandsverzekeraar of kosteloos bij het Juridisch Loket.

Wat moet er in je brief staan?

  • Een duidelijke beschrijving van wat er is gebeurd.
  • Hoe de behandeling of verzorging volgens jou had moeten verlopen.
  • Wat er volgens jou fout is gegaan.
  • Waaruit de schade bestaat (bijvoorbeeld nota’s of andere bewijsstukken van kosten of schade).
  • Jouw naam, adres, datum en handtekening.

Je kan een aansprakelijkstelling sturen naar:

DeKinderkliniek Almere
t.a.v. Klachtafhandeling
o.v.v. Aansprakelijkstelling
Hospitaaldreef 29
1315 RC Almere

 

 

Privacy statement

Om u goede zorg te bieden, verwerkt De Kinderkliniek uw persoonsgegevens of gegevens van uw kind.

Open dit document om te kunnen lezen wat we met uw gegevens doen en wat uw rechten zijn.